Monday, March 22, 2010

ကတူးမေလးနဲ႔ထမင္းလူးၾကတဲ့ပြဲ


ကိုကိုေမာင္(ပန္းရနံ႔) ရဲ့ရင္ထဲရွိတာေတြ ဆိုတဲ့ tag post ေလးဖတ္မိရင္း ကိုကိုေမာင္တို႔နယ္မွာ တခုေသာသၾကၤန္ႏွစ္ဦးက field ဆင္းခဲ့ရတာေလးကို သတိရမိပါေသးဗ်ာ၊ ကိုကိုေမာင္တို႔ရြာက စစ္ကိုင္းတိုင္းအထက္ပိုင္း ပင္လည္ဘူးနယ္ထဲမွာပါ၊ ပင္လည္ဘူး ၊ဗန္းေမာက္နယ္၊ေတြဟာ ရွမ္း၊ ကတူး၊ကနန္း၊ဆိုတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြေနတဲ့ေနရာပါ၊ ကတူးကနန္းလို႔တြဲေခၚၾကေပမဲ့ လူမ်ိဳး၊ဘာသာစကားကေတာ့ မတူၾကပါဘူး၊ ရုိးသားတာေတာ့တူၾကပါတယ္၊ သူတို႔ထြက္ကုန္သီးႏွံေလးေတြကို ၅ က်ပ္နဲ႔မွာထားရင္ လမ္းမွာေတြ႔တဲ့သူက ၅၀၀ နဲ႔ဝယ္ဝယ္၊၅၀၀၀နဲ႔ဝယ္ဝယ္ မေရာင္းပဲ၊ မူလက ၅ က်ပ္နဲ႔မွာတဲ့သူဆီေရာက္ေအာင္လာပို႔ၾကတဲ့ သူေတြပါ၊ ကနန္းရြာေတြေရာက္ေတာ့ ကနန္းေတြရဲ့အိမ္ေတြက သံတခ်က္မသုံးပဲ ေဆာက္ထားၾကတာကိုး၊ သစ္သားေတြကို တေခ်ာင္းနဲ႔တေခ်ာင္း စေရြးကိုက္အေပါက္ေဖါက္ ျပီးစြပ္ထားၾကတာမ်ိဳး၊ သူတို႔ဆီကို ကိုအီဘရာဟင္တို႔ ကုန္မာဆိုင္သြားဖြင့္ရင္ စီးပြားပ်က္ျပီး ေဒဝါလီခံရေလာက္တယ္၊


ရွမ္းေတြကေတာ့ ရွမ္းနီ လို႔ေခၚတဲ့ေျမျပန္႔ရွမ္းေတြ၊ ေတာင္ေပၚရွမ္းနဲ႔ စကားျခင္းလဲမတူ၊ ရုပ္ခ်င္းလဲ မဆင္၊ရွမ္းၾကီးလို ေနေကာင္းလား..ယူလီယူဟာ့ လို႕ေမးတာမ်ိဳးကို ရွမ္းနီလို အူနီးေလး လို႔ေျပာရတာဆိုေတာ့ စကားကေတာ္ေတာ္ကြဲပေလတာ၊ ရခိုင္တို႔ ထားဝယ္တို႕ ဗမာနဲ႔စကားကြဲတာက မွနီးစပ္မႈရွိေသး၊၊ ေဟာ..ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔ ထားဝယ္ဖက္ကို fieldဆင္းေတာ့ ပကာရီရြာက ထားဝယ္မေလးေတြကို တို႕ေအာက္ကတံတား၊တံတားေအာက္ကကြ်ဲ ဆိုတဲ့စကားလုံးကို ထားဝယ္သံနဲ႔ေျပာခိုင္းေတာ့ ထားဝယ္သံနဲ႔ေျပာလိုက္ပုံက နို႔ေအာက္ကခါး၊ ခါးေအာက္ကကြဲ တဲ့ ၊ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔ ေတာ့ ထားဝယ္မေလးေတြ ခါးေအာက္ကကြဲ တာ နားလည္ပ့ါ၊


ကဲ..ကဲ..ကတူးမေလးေတြနဲ႔ ထမင္းလူးၾကတဲ့ အေၾကာင္းျပန္ဆက္ရေအာင္..၊ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႕ သၾကၤန္မတိုင္မွီေလးမွာပဲ ဝန္းသိုနယ္ထဲက ကတူးရြာေလး တရြာေရာက္သြားပါေလေရာ၊ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔ အုပ္စုကလူကအမ်ားသားမို႔ ရြာကဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာပဲဆန္႔တယ္၊ ေရာက္စအထုပ္အပိုးေတြလဲ ခ်ျပီးေရာ ရြာခံကာလသားေတြလာဖိတ္ေတာ့ ရြာထဲဟိုအိမ္ ဒီအိမ္ ေလွ်ာက္လည္ေပါ့ေလ၊ ေနာက္တေန႔မွာေတာ့ ေန႔ခင္းမွာ ဟင္းရြက္ခူးဖို႔နဲ႔ ညမွာ ထမင္းလူးပြဲလာဖို႔ဖိတ္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဖိတ္ၾကားခံရသူေတြက အပ်ိဳလူပ်ိဳ အစစ္ျဖစ္ရမယ္တဲ့၊ တခုလပ္၊မုဆိုးဖို ပါလို႔မရပါတဲ့၊ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔က အဲဒီတုန္းက brand new လူပ်ိဳအစစ္ေလ၊ ခုလဲ..အစစ္ပါပဲ ကိုၾကီးေက်ာက္နာမည္ေနာက္က လူပ်ိဳအစစ္ R ဆိုတဲ့ စာလုံးေတာင္ပါေသး၊ ​


ဪ...ဟင္းရြက္ခူးနဲ႔ ထမင္းလူးပြဲလုပ္တာကေတာ့ သၾကၤန္အခါတြင္းမွာ အနီးအနားကရြာေတြက အဲဒီရြာဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို အကန္ေတာ့လာရင္ ဧည့္ခံထမင္းေကြ်းဖို႔ပါပဲ၊ ဒါနဲ႔ေန႔လည္လဲ ေရာက္ေရာ အပ်ိဳလူပ်ိဳအုပ္စု ရြာနားကေခ်ာင္းထဲမွာ ဟင္းရြက္ခူးထြက္ၾကတာေပါ့ေလ၊ ေခ်ာင္းထဲအေလ့က်ေပါက္ေနတဲ့ ျပည္ပန္းညိဳတို႔ လိုအရြက္မိ်ဳးေတြေပါ့ေလ၊ ေခ်ာင္းဖ်ားကိုတေျဖးေျဖး တက္လာလိုက္ေတာ့ လူစုကကြဲကြဲသြားလိုက္တာ ကတူးမေလး ၃,၄ ေယာက္ေလာက္နဲ႔ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔ပဲက်န္ေတာ့တယ္..၊ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔ကလဲ မအူမလည္ေလးေတြ ဆိုေတာ့ ကတူးမေလးေတြနဲ႔ ေခ်ာင္းအလည္မွာ ေဇာင္းဆြယ္ဖို႔ေျမာင္းကလဲ မသြယ္တတ္ေသးဘူးေလ၊ ၁၅မိနစ္ေလာက္ရွိေတာ့ တဝူးဝူးနဲ႔ ဝူးထိုးရင္း ျခံဳပုတ္ထဲက ဒြိယံဒြိယံ ထြက္လာလိုက္ၾကတာ လူျပန္စုံေတာ့တယ္၊ သူတို႔လဲျခံဳၾကားထဲ မိႈရွာျမွစ္ရွာထြက္ၾကထင္ပါရဲ့၊


ညေရာက္ေတာ့ အပ်ိဳလူပ်ိဳထမင္းလူးပြဲစေတာ့တာပါပဲ၊ ဗမာျပည္အထက္ပိုင္း မွာက ထမင္းကိုခ်က္စားတာ မဟုတ္ပဲေပါင္းစားၾကတာကိုးဗ်၊ အဲဒီေတာ့ ေပါင္းေခ်ာင္ေတြနဲ႔ ထမင္္းေတြေပါင္းၾကတာေပါ့၊ ထမင္းတေပါင္းက်က္ျပီ ဆိုတာနဲ႔ ထမင္းေတြကိုစေကာထဲထည့္ လူပ်ိဳျဖစ္သူက ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့အပ်ိဳကို လက္ညိွဳးထိုးေခၚျပီးေတာ့ ထမင္းထည့္တဲ့ စေကာမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထိုင္လို႔ အပ်ိဳလူပ်ိဳစကားေျပာၾကတာခင္ဗ်၊ စကားေျပာရင္းနဲ႔ အပိ်ဳက ငွက္ေပ်ာဖက္ေလးနဲ႔ ထမင္းကိုဖြေပး၊ လူပ်ိဳက ထမင္းေအးေအာင္ ယပ္ေတာင္နဲ႔ယပ္ခပ္ေပးျပီး ထမင္းမေအးမခ်င္းစကားေျပာၾကေပါ့ခင္ဗ်ာ..၊ ထမင္းေအးေတာ့ ေတာင္းေတြထဲထည့္ျပီး ဧည့္သည္ေတြေကြ်းဖို႔ ့သိမ္းရတာေပါ့၊


ကိုၾကီးေက်ာက္ကေတာ့ ဘယ္အပ်ိဳနဲ႔ ေျပာရမွန္းမသိေတာ့ အပ်ိဳအၾကီးဆုံး အပ်ိဳေခါင္းကုိေရြးေခၚပစ္လိုက္တယ္ ၊ သူတို႔ရြာက အပ်ိဳၾကီးလို႔ေခၚေပမဲ့ အသက္က၂၀ ပဲရွိပါေသးတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႕ရြာေတြက ၁၆ႏွစ္၁၇ႏွစ္ဆို အိမ္ေထာင္ သည္ေတြျဖစ္ၾကျပီဆိုေတာ့ အသက္၂၀ ဟာအပ်ိဳၾကီးေပါ့၊ ကိုကိုေမာင္ေတာင္ သူ႔ရြာမွာေနရင္ ကေလး ၅ေယာက္ေတာ့အနဲဆုံးပဲ၊ခုေတာ့ ျမိဳ့ေရာက္ေနလို႔ လူပ်ိဳသိုး ျဖစ္ရရွာတယ္...ကြ်တ္...ကြ်တ္..ကြ်တ္၊ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႕ေက်ာင္းသားဘဝက ေနာင္ခ်ိဳနယ္ ရတနာသိဂီ ၤ မိုင္း ဖက္ေရာက္ေတာ့ မိုင္းနားက ဒိုးပင္ဆိုတဲ့ရွမ္း၇ြာေလးက ေမးၾကတယ္၊ ဘာလုပ္သလဲေပါ့ ၊ေက်ာင္းသားေတြလို႔ေျပာေတာ့ ..ဟင္...ဒီအရြယ္ၾကီးေတာင္ ေက်ာင္းေနတုန္းပဲလားလို႔ေျပာၾကတယ္၊ သူတို႕ဆီမွာက ၁၂ႏွစ္၁၃ႏွစ္ဆို ေက်ာင္းထြက္ လယ္ထဲဆင္း၊ ၁၆ႏွစ္၁၇ႏွစ္ ဆိုရင္ မိန္းမေတြရကုန္ျပီဆိုေတာ့ ၁၈ႏွစ္၁၉ႏွစ္သားေတြက ေက်ာင္းသားဆိုေတာ့ အံ့ဩစရာျဖစ္ေနတာေပါ့ေလ၊


ကဲ..ဒါေတြထားေတာ့၊ အပ်ိဳၾကီးနဲ႔ ကိုၾကီးေက်ာက္ ဘာေတြေျပာသလဲ သိခ်င္ၾကတယ္မို႔လား..၊အို..ေျပာမိမွေတာ့ ေျပာကိုေျပာေတာ့မယ္၊ ကိုၾကီးေက်ာက္က သူ႔ကိုေမးတာေပါ့ေလ၊ ဘာလို႔ အိမ္ေထာင္မျပဳတာလဲေပါ့၊ သူကလဲေျဖေတာ့ ေျဖတတ္သားဗ် ၊မိဘေတြနဲ႔ မခြဲနိုင္လို႔တဲ့၊ ပါးစပ္ကသာအဲသလိုေျပာတာ ..သူ႔ၾကည့္ရတဲ့ပုံကေတာ့ လင္လိုခ်င္သူမ်ားတိုကင္ယူပါ ဆိုရင္ နံပါတ္ေစာေစာရေအာင္ မနက္ ၄ နာရီကထဲက ထမင္းထုပ္နဲ႔ တန္းစီမဲ့ပုံပဲ၊ ဒီလိုနဲ႔ သူကမူလိုက္ ကိုယ္ကၾကဴလိုက္နဲ႔ ထမင္းကလဲ အေအးျမန္လိုက္တာ၊ အဲဒီေတာ့ ေနာက္တတြဲအလွည့္ ျဖစ္သြားတာေပါ့၊ ဒါနဲ႔ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ျပန္အိပ္ေတာ့ညဉ့္နက္ေနျပီ၊ ကိုယ့္အိပ္ယာကိုယ္ဝင္အိပ္ၾကတာ ဘယ္သူမွတုတ္တုတ္မလႈပ္ဖူး၊


အဲဒီမွာတင္ ျပႆနာက စေတာ့တာပါပဲ၊ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေနာက္တေန႔မွာ ဥပုသ္ေန႔ကိုးဗ်၊ အဲဒီဖက္နယ္ေတြက ဥပုသ္ေက်ာင္းလာရင္ မနက္ ၄ နာရီေလာက္ေဝလီေဝလင္းလာျပီး သီလယူၾကတာကိုးခင္ဗ်၊ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔ အိပ္ေကာင္းေနတုန္း ဩကာသ...ဩကာသ...နဲ႔ အသံေတြၾကားလို႔ မ်က္ေစ့ေလးအသာဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔ေျခရင္းမွာ လူေတြက လက္အုပ္ေလးေတြခ်ီလို႔ ..၊ အဲဒီေနာက္ေတာ့ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔ေခါင္းရင္း သံဃာစင္ေပၚကေန ဘုန္းၾကီးသီလေပးသံ ၾကားရတာပါပဲ၊ အို..ဘုန္းၾကီးနဲ႕ လူေတြၾကား ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔က ေစာင္ေတြျခံဳျပီး စန္႔စန္႔ၾကီးေတြေပါ့ဗ်ာ၊ဘာေတြနဲ႔တူသလဲ စဉ္စားသာၾကည့္ပါေတာ့၊ ကိုၾကီးေက်ာက္တို႔လဲ ဆက္အိပ္ေနရမွာလား၊ ထသြားရမွာလား ဘာလုပ္ရမွန္းမသိျဖစ္ေနတာေပါ့၊


အဆိုးဆုံးကေတာ့ မနက္အိပ္ယာထ ဆီးသြားခ်င္တဲ့ကိစၥပါပဲ၊ ဆီးအိမ္တင္းေတာ့ ေနရထိုင္ရဘယ္လိုျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ညီငယ္မ်ားလဲသိၾကမွာေပါ့ေလ၊ ကိုၾကီးေက်ာက္လဲ လူပုံအလည္ထမသြားရဲတာနဲ႔ ေပေတျပီးအိပ္လိုက္တာ ေခြ်းသီးေခြ်းေပါက္မ်ားေတာင္ ၾကယူခဲ့ရေၾကာင္းပါဗ်ာ၊


ကိုၾကီးေက်ာက္ကို စီပုံးမွာ၊comment မွာ လာျပီးေနာက္ၾကေျပာင္ၾကတာ စိတ္ဆိုးသလားလို႔ တခ်ိဳ႕ညီငယ္၊တူမငယ္ေတြက gtalk မွာေမးၾကပါတယ္၊ လုံးဝ(လုံးဝ)စိတ္မဆိုးပါ၊ အကိုၾကီးလို သေဘာထားျပီးရင္းရင္းႏွီႏွီးေနတာကို စိတ္ဆိုးရန္ အေၾကာင္းမရွိပါခင္ဗ်ား။
ayeyarwady.com မွပုံယူပါသည္

No comments: